Οικονομία
Ekonomi: Τούρκοι εφοπλιστές μεταφέρονται στην Ελλάδα ως “Σχέδιο Β”
Τι αναφέρει το τουρκικό δημοσίευμα σε σχέση με την πρόθεση Τούρκων εφοπλιστών να μεταφερθούν στην Ελλάδα, μετά την Ciner Shipping.

Άκουσε το άρθρο
(φωτογραφία αρχείου)
«Τούρκοι εφοπλιστές με ‘Σχέδιο Β’» είναι ο κεντρικός τίτλος της τουρκικής οικονομικής εφημερίδας Ekonomi η οποία αναφέρει ότι με αφορμή την πρόσφατη είδηση περί μεταφοράς στην Ελλάδα της Ciner Shipping, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Τουρκίας (κατέχει μερίδιο περίπου 6% του τουρκικού στόλου του θαλάσσιου εμπορίου), υπάρχουν και άλλοι ναυτιλιακοί όμιλοι στην Τουρκία με παρόμοια σχέδια.
Όπως αναφέρει, οι Τούρκοι εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν ανέβει στη 12η θέση στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μετά την πανδημία, απέχουν ακόμη πολύ από τον στόχο τους να μπουν στην πρώτη δεκάδα. Η μεταφορά της Ciner Shipping, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Τουρκίας, στην Ελλάδα που έγινε γνωστή την περασμένη εβδομάδα, αποκάλυψε τα προβλήματα του κλάδου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «με 36 πλοία χωρητικότητας 2,7 εκατομμυρίων DWT, η Ciner Shipping κατέχει σημαντικό μερίδιο στον τουρκικό στόλο και κατατάσσεται μεταξύ των 5 κορυφαίων παγκοσμίως με περισσότερες από 20 παραγγελίες νεότευκτων πλοίων. Ο πλοιοκτήτης επισημαίνει ότι, για να αναπτυχθεί ο εγχώριος στόλος, χρειάζεται επενδυτικό περιβάλλον και επενδυτικές ευκαιρίες ίσοις όροις με τους παγκόσμιους ανταγωνιστές».
Η Ciner δεν αποτελεί εξαίρεση
Μιλώντας στην EKONOMI, εκπρόσωποι της Ένωσης Τούρκων Εφοπλιστών (TAB) δήλωσαν ότι η αποχώρηση της Ciner δεν αποτελεί εξαίρεση και πως πολλοί εγχώριοι εφοπλιστές κάνουν «Σχέδια Β» για να μετακινηθούν στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Ekonomi ο τουρκικός ναυτιλιακός τομέας υπολείπεται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό λόγω του αυξανόμενου κόστους και των γραφειοκρατικών εμποδίων.
Καθώς γιγάντιοι ναυτιλιακοί όμιλοι μεταφέρονται σε διαφορετικές χώρες, πληθαίνουν οι απειλές στον τομέα της ναυπήγησης πλοίων ειδικού σκοπού, όπου η Τουρκία μέχρι πρότινος ήταν ο παγκόσμιος ηγέτης. Πιο πρόσφατα, τα κίνητρα που ανακοίνωσε η Ινδική Κυβέρνηση για τον τομέα αυτό προκάλεσαν μεγάλη ανησυχία στα τοπικά ναυπηγεία.
Απαιτείται επειγόντως νέα ρύθμιση
Εκπρόσωποι της Ένωσης Τούρκων Εφοπλιστών (TAB), δήλωσαν ότι είναι πιθανό να μεταφέρουν και άλλοι όμιλοι τις εταιρείες τους στο εξωτερικό και πως απαιτείται επειγόντως μια νέα νομική ρύθμιση σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για να διατηρήσει η Τουρκία την ανταγωνιστικότητά της στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο.
Πρωταρχική προσδοκία των εφοπλιστών είναι να εξασφαλίσουν ίσους νομικούς και οικονομικούς όρους ανταγωνισμού με τους παγκόσμιους ανταγωνιστές. Μεταξύ των πρώτιστων αιτημάτων του κλάδου βρίσκεται η φορολόγηση ανάλογα με το τονάζ, όπως συμβαίνει σε περίπου 40 χώρες. Οι εφοπλιστές, οι οποίοι έκαναν άλμα στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο με την πανδημία, ανεβαίνοντας 3 θέσεις σε 4 χρόνια και φτάνοντας στη 12η θέση του παγκόσμιου στόλου, τρέχουν με γοργούς ρυθμούς προς τον στόχο της πρώτης δεκάδας.
Ωστόσο, η αποχώρηση της Ciner θα ρίξει χαμηλότερα στην παγκόσμια κατάταξη τον εγχώριο στόλο. Τα τελευταία χρόνια, η Ciner στράφηκε στη χρηματοδότηση υπεράκτιων ναυλώσεων για τη χρηματοδότηση μεγάλου μέρους της ανάπτυξής της, ιδίως στην Κίνα αλλά και στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ.
Τέμπη: Ποινική δίωξη για βαριά αδικήματα στους συλληφθέντες των χθεσινών επεισοδίων
Φθορές στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπίου Διός και στο πωλητήριο του ΟΔΑΠ στα Λουλουδάδικα
Πάπας Φραγκίσκος - Βατικανό: Τα νεότερα για την υγεία του