Κοινωνία

29/01/2025 19:03 Τελευταία ενημέρωση : Σήμερα 13:07

Αποκάλυψη ΑΝΤ1 - Τέμπη: Ο ρόλος του ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο δυστύχημα

Ο ρόλος του ρυθμιστή κυκλοφορίας, δηλαδή του υπαλλήλου που σε πραγματικό χρόνο παρεμβαίνει σε προβλήματα που δημιουργούνται στην κυκλοφορία των τρένων είναι ένα από τα αφώτιστα σημεία της τραγωδίας των Τεμπών.

Αποκάλυψη ΑΝΤ1 - Τέμπη: Ο ρόλος του ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο δυστύχημα

Άκουσε το άρθρο

 
 
-

Στο χθεσινό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 ο Τάσος Τέλλογλου έκανε αναφορά στο ρόλο του λεγόμενου ρυθμιστή κυκλοφορίας δηλαδή του υπαλλήλου το ΟΣΕ που έχει την ευθύνη σε πραγματικό χρόνο για την ρύθμιση της κυκλοφορίας σύμφωνα με τους κανονισμούς κίνησης , ασφαλείας και τις τεχνικές οδηγίες. Στα πλαίσια αυτά ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν έχει καταθέσει  στα πλαίσια της έρευνας της εισαγγελίας της Λάρισας για το δυστύχημα των Τεμπών. Αυτό δεν είναι ακριβές και οφείλεται σε ελλιπή πληροφόρηση. Γιατί όμως ο ρυθμιστής κυκλοφορίας δεν μπόρεσε να παίξει τον ρόλο του το μοιραίο βράδυ περιγράφει το πόρισμα της επιτροπής Γεραπετριτη. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες κατέθεσε τον Μάιο του 2023.

Όπως αναφέρεται στο πόρισμα της επιτροπής Γεραπετρίτη για το δυστύχημα αναφέρεται ότι "Την ημέρα του δυστυχήματος λειτουργούσε στην Αθήνα ο αποκαλούμενος “ρυθμιστής” κυκλοφορίας , ο οποίος δεν είναι κατά κυριολεξία ρυθμιστής , αλλά αποτελεί απλώς κέντρο αναφοράς και καταγραφής κυκλοφορίας Ειδικότερα ο “ρυθμιστής” ενημερώθηκε μετά το δυστύχημα ότι υπήρξε διακοπή παροχής ισχύος και ηλεκτροτροφοδοσίας στο σημείο του δυστυχήματος χωρίς όμως τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία των δύο συρμών πριν από το δυστύχημα …Αν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο όργανο όπως μέχρι το 2020 …θα έδινε πιθανόν τη δυνατότητα της δυνατότητα παρακολούθησης των δύο συρμών."

Σύμφωνα με το τεύχος 2623 της ΕΦΚ στις 30 Μάϊου 2022 ορίζεται ότι "Ο ρυθμιστής Κυκλοφορίας έχει αρμοδιότητα να συντονίζει και να ρυθμίζει την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τους κανονισμούς, της κίνησης, της ασφαλείας της κυκλοφορίας, να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία (ατυχήματα, συμβάντα, καθυστερήσεις) και τη χρήση του δικτύου -Να παρακολουθεί τη διαχείριση θεμάτων σχετικά με αλλαγές και προβλήματα δρομολογίων και κυκλοφορίας σε συνεργασία με εμπλεκόμενα μέρη".

Όσο δεν υπάρχει σύστημα σηματοδότησης,  τηλεδιοίκησης και αυτόματης πέδησης είναι αναγκαίο να λειτουργεί η ρύθμιση κυκλοφορίας. "Και θέλω να το πω", επεσήμανε ο Τάσος Τέλλογλου "ότι από τους υπεύθυνους της κυκλοφορίας εκείνης της βραδιάς ουδείς έχει κληθεί να καταθέσει στην υπόθεση. Αλλά πάνω από τον σταθμάρχη και τον επιθεωρητή που τον τοποθέτησε στην βάρδια, υπάρχουν στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train αλλά δυο επίπεδα ιεραρχίας ρύθμισης της κυκλοφορίας.

Από ότι φαίνεται από το «πόρισμα Γεραπετρίτη» αντελήφθη τι συνέβη μετά από το δυστύχημα, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει άμεσα, λόγω της τηλεδιοίκησης.Σήμερα ακόμα δεν λειτουργεί πλήρως το σύστημα αυτό, όπως και δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, αλλά και στη Θεσσαλία λόγω της κακοκαιρίας Ντάνιελ. Έχουν αποκατασταθεί οι κάμερες παρακολούθησης μέσα στα τούνελ του Λιανοκλαδίου και των Τεμπών που δεν λειτουργούσαν στο δυστύχημα, ενώ το σύστημα επικοινωνίας GSMR σε αλλά τρένα έχει τοποθετηθεί και σε αλλά όχι".


Ειδήσεις σήμερα

Τροχαίο στα Χανιά - Συγκλονίζει η γιαγιά του Παναγιώτη: Οδηγοί, μην δημιουργείτε νέες τραγωδίες (βίντεο)

Κόρινθος: Αυτοκίνητο έπιασε φωτιά εν κινήσει (βίντεο)

Νοσοκομείο Χανίων: Έχασαν ασθενή... και τον βρήκαν το πρωί κλειδωμένο στα μαγειρεία

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)