Ο Lawson το προβάδισμα για τη θέση του δεύτερου οδηγού της Red Bull
Ο Liam Lawson φαίνεται να βρίσκεται στην "pole position" για να πάρει... προαγωγή στη Red Bull ενόψει της σεζόν του 2025, καθώς "πάγωσε το ενδιαφέρον" της αυστριακής ομάδας για τον Franco Colapinto.
Μολονότι υπέγραψε νωρίτερα φέτος διετή επέκταση συμβολαίου, οι άνθρωποι της Red Bull φαίνεται να έχουν τελικά εγκαταλείψει κάθε ελπίδα ότι ο Sergio Perez θα μπορέσει να ξαναβρεί τον καλό εαυτό του, με την ομάδα να αφήνει να εννοηθεί ότι θα δείξει την πόρτα της... εξόδου στον Μεξικανό μετά το κυριακάτικο (8/12) Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, με το οποίο «πέφτει η αυλαία» της σεζόν. Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα μετά τον αγώνα (9/12), οι μέτοχοι της ομάδας συναντώνται για να αποφασίσουν τι θα κάνουν με τη φαινομενικά... «καταραμένη» θέση του δεύτερου οδηγού της Red Bull δίπλα στον Max Verstappen, η οποία δεν έχει καλυφθεί ακόμη επαρκώς, μετά την αποχώρηση του Daniel Ricciardo για τη Renault ενόψει του 2019.
Μια επιλογή που προέκυψε νωρίτερα φέτος για τον αντικαταστάτη του Perez ήταν αυτή του Franco Colapinto. Ο Αργεντινός αντικατέστησε μεσούσης της σεζόν τον Logan Sargeant στη Williams και εντυπωσίασε με την ταχύτητά του, δείχνοντας ότι δεν χρειάζεται κάποια περίοδο προσαρμογής, με αποτέλεσμα να προσελκύσει το ενδιαφέρον της Red Bull που ψάχνει να καλύψει τη... δύσκολη θέση πλάι στον Verstappen. Δεδομένου ότι η Williams έχει καλύψει τις θέσεις οδηγών αγώνων της για το 2025 και μετά με τους Alex Albon και Carlos Sainz, η Red Bull άρχισε συζητήσεις με τη βρετανική ομάδα, προκειμένου να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Colapinto για τη «μεγάλη» ομάδα της, μια συμφωνία που θα απέφερε ένα οκταψήφιο ποσό στη Williams, προκειμένου να αποδεσμεύσει τον οδηγό της.
Όμως, τα ατυχήματα που είχε ο Colapinto στο Σάο Πάουλο και το Λας Βέγκας, τα οποία ανέδειξαν την αναπόφευκτη απειρία του 21 ετών Αργεντινού, έκαναν έκτοτε τους ανθρώπους της Red Bull να ξανασκεφτούν την επιλογή να καταβάλουν ένα σεβαστό ποσό για να αποκτήσουν έναν νεαρό οδηγό μιας άλλης ομάδας. Δεν είναι... παράξενο για την αυστριακή ομάδα να κοιτάζει εκτός της δικής της «δεξαμενής» ταλέντων, αλλά μόνο αν αυτή η επιλογή είναι μια ξεκάθαρη αναβάθμιση σε σχέση με τους διαθέσιμους οδηγούς, κάτι που τώρα τέθηκε υπό αμφισβήτηση. Οι πιθανότητες του Colapinto να μεταπηδήσει στην αυστριακή ομάδα σχεδόν μηδενίστηκαν τη στιγμή της πρόσκρουσης των 50G που υπέστη σε ένα... αχρείαστο ατύχημα στα δοκιμαστικά για το γκραν πρι του Λας Βέγκας, με αποτέλεσμα ο σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Red Bull, Helmut Marko, να παραδεχθεί στο Motorsport.com, με δηλώσεις του στο περιθώριο του γκραν πρι στο Κατάρ, ότι τωρα ο Αργεντινός «δεν είναι πολύ ψηλά στη λίστα».
Ένας επιπλέον λόγος για την απόκτηση του Colapinto θα ήταν η εμπορική υποστήριξη που φέρνει από την Αργεντινή, η οποία θα αντιστάθμιζε την απώλεια των χορηγών του Perez από το Μεξικό. Όμως, μαζί με την πτώση στα χρηματικά έπαθλα που έφεραν οι δυσκολίες που ο «Τσέκο» αντιμετωπίζει στο μεγαλύτερο διάστημα της τρέχουσας σεζόν, ο Marko αναγνώρισε ότι η πτώση της Red Bull στην τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έχει επίσης ως αποτέλεσμα το προσωπικό στη «βάση» της ομάδας, στο Μίλτον Κέινς, να χάσει σημαντικά μπόνους, κάτι που έχει «πλήξει» το ηθικό στο εργοστάσιο. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι η απόφαση των ανθρώπων της Red Bull για τον αντικαταστάτη του Μεξικανού θα βασιστεί στο ποιος πιστεύουν ότι έχει τις καλύτερες δυνατότητες να έχει άμεσο αντίκτυπο και να συγκεντρώνει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς σε σταθερή βάση.
Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο τα ατυχήματα του Colapinto «απομάκρυναν» τη Red Bull από την διεκδίκηση του Αργεντινού και γι' αυτό ο Lawson έχει πλέον αναδειχθεί ως ο βασικός υποψήφιος για τη θέση του δεύτερου οδηγού της Red Bull και όχι ο πιο έμπειρος «ομόσταυλός» του στην RB, Yuki Tsunoda. Ο τελευταίος είναι εντυπωσιακά γρήγορος κόντρα στους «ομόσταυλούς» του και φάνηκε να έχει ένα μικρό προβάδισμα στα δοκιμαστικά και έναντι του Lawson. Όμως, ενώ έχει σαφώς ωριμάσει τις τελευταίες δύο σεζόν και απολαμβάνει γενναιόδωρης υποστήριξης από τη Honda, φαίνεται ότι ο Ιάπωνας δεν μπορεί να κάνει κάτι για να διαλύσει τις αμφιβολίες σχετικά με τη σταθερότητα, τη νοοτροπία και την τεχνική ικανότητά του να είναι ένα καλό συμπλήρωμα για τη θέση του δεύτερου οδηγού της Red Bull.
Ο Lawson έχει εντυπωσιάσει τους ανθρώπους της Red Bull περισσότερο από τον Tsunoda σε όλους αυτούς τους τομείς-«κλειδιά», καθώς και με την υπομονή του, όταν αναγκάστηκε να επιστρέψει σε ρόλο «αναπληρωματικού», αφού αντικατέστησε πέρυσι τον τραυματία Ricciardo σε πέντε αγώνες. Και, ενώ μπορεί να πρέπει ακόμη να αποδείξει ότι έχει την ταχύτητα για να διεκδικεί σταθερά νίκες, αυτό που η Red Bull χρειάζεται είναι κάποιος που παίρνει σταθερά αποτελέσματα εντός μιας λογικής απόστασης από τον Verstappen και βοηθά στην εξέλιξη των οδηγών της ομάδας. Από τις διαθέσιμες επιλογές, ο Νεοζηλανδός φαίνεται να είναι αυτό που ζητούν οι άνθρωποι της αυστριακής ομάδας.
Η επικείμενη απόφαση της Red Bull να στραφεί στη δική της «δεξαμενή» ταλέντων ενισχύει επίσης τις πιθανότητες του πρωτοπόρου στη Φόρμουλα 2, Isaac Hadjar, να καλύψει το κενό του Lawson στους Racing Bulls, όπως θα ονομάζεται τη νέα σεζόν η RB. Ο Hadjar θα δώσει μάχη με τον Gabriel Bortoleto για τον τίτλο της Φόρμουλα 2 στο Άμπου Ντάμπι, αλλά εξίσου σημαντικό είναι ότι ο Γάλλος θα πάρει μια γεύση από τα τωρινά μονοθέσια της Formula 1 αυτό το τριήμερο. Ο Hadjar θα πάρει τη θέση του Verstappen στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών για το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, ενώ θα απολαύσει και μια ολόκληρη μέρα οδήγησης στο τεστ μετά το τέλος της σεζόν που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τρίτη.